MAKERS GONNA MAKE – DIY CREAM PAPER ROSETTES WREATH

Przyznaję – święta wiosenne mnie zaskoczyły. Pomiędzy wyjazdami służbowymi miałam niewiele czasu, aby się do nich specjalnie przygotować. Dlatego, niestety, nie mam pomalowanych jajeczek i zajączków na stole.

W ostatniej chwili pobiegłam do kwiaciarni po świeże, cięte kwiaty oraz hiacynt w doniczce. Znalazłam też styropianowe koło (30cm), które postanowiłam wykorzystać do zrobienia wianka. Sprawdził się w przypadku świąt Bożego Narodzenia (sprawdź tutaj), więc wiedziałam, że i tym razem z pewnością odmieni wnętrze.

W pierwszej chwili chciałam wykorzystać cięte kwiaty, ale po szybkich obliczeniach (1szt/4pln), koszty uznałam za przesadzone. Postanowiłam więc róże zrobić sama –  z… papieru.

Jak się do tego zabrać?
1. Potrzebne będzie koło styropianowe – użyłam koła o średnicy 30cm.

rose wreath_freestyleinstyle1
2. Arkusze papieru A4. Moje róże są kremowe/waniliowe.

rose wreath_freestyleinstyle2
3. Arkusz A4, zginamy na 3 wg dłuższej krawędzi i raz na pół.
Dzięki temu otrzymamy (po rozłożeniu/rozcięciu) 6 okienek.

rose wreath_freestyleinstyle3

4. Aby przyspieszyć sobie pracę, nie rozkładałam arkusza, tylko od razu wycinałam owal/koło (zależy jak wyjdzie :)) nie musi być idealne.

rose wreath_freestyleinstyle4
rose wreath_freestyleinstyle5

5. Następnie wycinamy spiralę wewnątrz koła. Sprawdziłam kilka opcji i najlepsza jest jeżeli spirala jest mniej więcej takiej samej szerokości na całej długości.

rose wreath_freestyleinstyle6

6. Zwijanie zaczynamy od zewnętrz do wewnątrz.

rose wreath_freestyleinstyle7

7. Najlepszą techniką zwijania było przytrzymanie dwóch krawędzi – kciukiem i palcem środkowym i zwijanie drugą ręką. Powstawały róże bardzo symetryczne i ścisłe. Warto jest podkleić końcówkę spirali – podstawę róży – do reszty pąka kwiatu. Po kilku sztukach nabiera się takiej wprawy, że można zwijać z zamkniętymi oczami 🙂

rose wreath_freestyleinstyle10

rose wreath_freestyleinstyle8

8. Gdy miałam już zwiniętą wystarczającą ilość róż, przymocowałam je klejem na gorąco do styropianowej bazy.

rose wreath_freestyleinstyle11

Do wykonania wianka zwinęłam około 160 róż. Całość zajęła mi 5 godzin, ale zdecydowanie było warto!

A koszty?

– koło styropianowe – 5 PLN
– 26 kolorowych arkuszy A4 – 2,50 PLN
– klej – 1 PLN
RAZEM: 8,50 PLN

Zachwyceni? Ja totalnie! 🙂

rose wreath_freestyleinstyle12
rose wreath_freestyleinstyle14

Mix białych tulipanów i białych goździków, przycięłam i włożyłam do konewki, który pełni funkcję wazonu.
freestyleinstyle_flowers in a
Nie ma co więcej rozpisywać – wszystko widać na zdjęciach! 🙂

rose wreath_freestyleinstyle16
rose wreath_freestyleinstyle17
rose wreath_freestyleinstyle12
rose wreath_freestyleinstyle21
rose wreath_freestyleinstyle22
rose wreath_freestyleinstyle23
rose wreath_freestyleinstyle24

rose wreath_freestyleinstyle19

Mam nadzieję, że zachęciłam Was do zrobienia podobnych ozdób, szczególnie, że możemy wykorzystać taki projekt jako pomysł na spędzenie czasu z rodziną.

Im więcej osób zwija, tym krótszy czas przygotowania 🙂

Wesołych Świąt!

myname

