MAKERS GONNA MAKE – CHRISTMAS DECOR PART2

Właśnie zdałam sobie sprawę, że do Wigilii zostały już tylko 4 dni! A jeszcze tyle rzeczy do przygotowania. Szczerze jeszcze nie zdążyłam kupić prezentów – tak mnie pochłonęły świąteczne projekty DIY. W sobotę planuję ubrać choinkę. Aby była jedyna w swoim rodzaju, brakowało mi kilku specyficznych akcentów. Rozglądając się po sklepach za ozdobami choinkowymi wpadły mi w oko przepiękne bombki z Home&You, które są dostępne w różnych wersjach kolorystycznych. Jednak cena 17 PLN za sztukę, trochę zbiła mnie z tropu.
Czy na pewno przepiękna i bogata choinka musi być kosztowna?

Pokażę Wam jak samodzielnie zrobić przepiękne bombki niewielkim nakładem kosztów i czasu. Koszt: 6-9 PLN, poziom trudności: bardzo łatwe.

I just have realised that it’s only four days till Christmas Eve! Still so many things to be prepared. Honestly I haven’t yet got the chance to buy the gifts for everyone – I was wholeheartedly consumed by the DYI projects. This Saturday I plan to (!) dress up the tree. For it to be one of a kind i was still missing few original pieces. Browsing through the shop’s offers I spotted those beautiful baubles from Home&You, however the price 17 PLN/per piece baffled me. Is it really the case that gorgeous and heavily packed tree must be pricey?

Let me show you my solution to the problem 🙂 Kost: 6-9 PLN, difficulty: very easy.

Lista „składników”/ List of ‚ingredients’:
You will need-3kule ze styropianu

Krok 1 /Step 1 Zawieszka/ Metal hanging loop

W pierwszym kroku wbijamy zawieszkę w kulę. Wyznaczy nam kierunek i obszar pracy.
In the first step mount the metal hanging loop on the top of the bauble, to set the direction and the workspace.

Dolphins

Krok 2 /Step 2 Przyklejanie ozdób/ Gluing in the decorations

Rozprowadź klej na niewielkim obszarze bombki i przyklejaj perły.
W przypadku tej bombki umieszczałam perły po okręgu. Kontynuuj aż do ukończenia.
Spread the glue on small part of the bauble then add in the pearls.
In case of this bauble I followed a line around the bauble. Continue till it’s ready.

(ps. wybaczcie kubek;) (ps. please forgive me the mug:)

Spreading the glue-2Spreading the glue-3

Do czerwonej bombki zastosowałam dwie wielkości perełek (5mm i 8mm), aby uzyskać efekt 3D. Zrobiłam także bombkę z czerwonych cekinów (do przymocowania zastosowałam szpilki 13mm – ok 6,50 za 1000szt).
In the red bauble I used two sizes of pearls (5mm and 8mm) for the 3D effect. Also, I prepared a bauble covered with red sequins (I used 13mm pins to hold them down).

Oto efekty/ Here are the results:
IMG_0608
IMG_0641
IMG_0663

I jeszcze coś dla lubiących bardziej rustykalny charakter ozdób w swoich domach. Wersja zdecydowanie najtańsza i najprostsza w wykonaniu.
Last but not least, a bauble that will satisfy those who prefer more rustic feel to their house during Christmas. Definitely the cheapest and the easiest one to make.
IMG_0735

Mam nadzieję, że podobają się Wam przygotowane przeze mnie bombki i że wraz z całą rodziną także przygotujecie ich własne wersje – super pomysł na spędzenie czasu w gronie rodzinnym czy z przyjaciółmi podczas długich zimowych wieczorów. Także własnoręcznie zrobione bombki to świetny prezent, który będzie na lata bo będzie posiadał wartość sentymentalną.

I hope you liked the baubles I made and that you will feel motivated to create your own versions with your families or friends during those long winter evenings. Also, hand made baubles are a great gift idea that lasts for long years and has sentimental value.

IMG_0733

A Wy przygotowaliście ozdoby choinkowe? Podzielcie się ze mną w komentarzach! 🙂
Have you prepared your tree ornaments? Please share with me in the comments! 🙂

myname

 

